Subaru
Tartós megoldást fejlesztettünk ki a boxer dieselek hibáinak javítására! Ezt több mint tíz boldog módosított motoros subaru tulajdonos igazolja, kb 3 év kísérletezés és fejlesztés után. Ma már mindkét jellemző hibát ki tudjuk küszöbölni a gyári motor módosításával.
A történet egy Legacy BR diesel meghibásodása után kezdődött, amit senki sem tudott orvosolni így nekiláttunk mi:
A motor szétszerelése és hibafelvételezés után az egyik jellemző típushiba:
Az alumínium blokkba rideg kovácsoltvas főtengely tartó kengyeleket oltottak, amik formájuk és hibás méretezésük miatt már az első pár ezer km után egy nagyobb terheléstől megrepednek és a 4mm vastag aluminium blokkot mint egy ék feszíti a motor üzemelése során.
Ennek kettő sajnálatos következménye van:
-ezen kengyeleken keresztül kapják a hajtókarok a kenést. A törött kengyelek repedésein távozik a kenőolaj és nem jut el a kenési pontokhoz a hajtókar csapágyakban, de sajnos ez a KISEBBIK probléma.
A nagyobbik bajt az okozza hogy az öt helyen csapágyazott főtengelyt tartó kengyelek közül a középső három szenved tartó szempontból alulméretezettsége miatt. Ezek sajnálatos törésekor a főtengelyt csak a vezérlés felőli és a lendkerék felőli szélső csapágyak tartják.
A lendkerék felőli csapágy súlyosan alul méretezett felület szempontjából, mert ezek egyben támcsapágyak is, a támcsapágyak szélessége miatt viszont a blokk el van vékonyítva egy kritikus helyen!
Ez is egy probléma, de magában nem végzetes a főtengelyre nézve, csak ha át kell vennie a másik három elrepedt tartó szerepét.
Ez a lendkerék felőli csapágy és a vezérlés felőli csapágy (-5 öt helyett két nyugvócsapágy-) tartja a főtengelyt aminek még a kenése sem megfelelő, ez már a NAGYOBBIK probléma!
Eredmény:
Egy nagyobb terhelésnél először megfordul a fészkében a támcsapágyas hátsó csapágy, elveszve a kenést a főtengely túlzott igénybevételnek lesz kitéve. Kenés nélkül pedig sajnos a főtengely nem sokáig bírja, a terheléstől eltörik, jellemzően a hátsó két nyugvó csapágy mellett.
A motor szétszerelése során figyelmesen kell eljárni, mert a törött alkatrészek sokat elárulnak a javítás kivitelezhetőségéről.
Egyik hiba amit javítani tudunk és más is javítja európában, az a középső három nyugvó kengyel kiváltása kovácsolt acél tartóval. Ez hőtágulásra és deformációra is az eredeti alumínium kovácsolt acél bimetál kengyelhez hasonló értekeket produkál. Ellenben nem kelt rezonanciát a főtengellyel és résveszteség sincs a monoblokk kivitel miatt.
A másik hiba amit viszont senki rajtunk kívül nem ismert fel, ezért nem is javítja, az a támcsapágyak tartókengyeleinek javítása előfeszített állapotban, túlfedéssel.
Ezt a technológiát kb 2 év kísérletezés után kezdtük alkalmazni és különleges szerszámgéppel végezzük.
Ezt követően a fent leírt meghibásodási folyamat nem tud kialakulni, a motor tartós eddigi tapasztalunk szerint.
Izgatottan várjuk mindazok megkeresését akikben bizalmat ébresztettünk és vagy már tapasztalták vagy még nem a problémát ami MEGELŐZHETŐ , EBBEN IS TUDUNK TERMÉSZETESEN SEGÍTENI!!!
Köszönjük a figyelmet