Iveco daily története
1978
Az Iveco Daily története mindössze három évvel az Iveco márka létrehozása után kezdődött. 1978-ban létrehozták az első Iveco Daily-t. A kisteherautót 2,5 literes dízelmotor hajtotta, és 72 lóerőt generált. Az első generációs Iveco Daily, a versenytársakhoz hasonlóan, szintén klasszikus keret alapú kialakítású volt, ám sokkal több lehetőséget kínált. A kisteherautót az átlagon felüli teherbírás jellemezte. Az első generációs Iveco Daily nagy sikert aratott, és hamarosan új karosszéria, meghajtás és felfüggesztés verziót is kiadtak.
1984/1985
1984-ben az Iveco bemutatott egy négykerék-meghajtású kisteherautót, amely még a legnehezebb körülmények között is kielégítette az ügyfelek igényeit. Az Iveco Daily 4x4 modell nem volt az egyetlen újdonság. Egy évvel később, 1985-ben, az Iveco bemutatta a Turbo Daily-t, az egyik legnépszerűbb modellt a márka történetében. A Turbo Daily turbófeltöltővel lett felszerelve, amely a furgon teljesítményét a korábban kínált 72 lóerőről 95 lóerőre növelte.
1996
1996-ban egy új, 2,8 literes, 103 lóerős motor csatlakozott a motorválasztékhoz. Annak ellenére, hogy ugyanolyan teljesítményű, mint a 2,5 literes motor, a kisteherautó kevesebb gázolajat fogyasztott 100 km-enként. A motor alacsonyabb fordulaton futott, amelynek köszönhetően kevésbé feszült. Később egy közbenső hűtőt adtak a motorhoz, és 122 lóerőt sikerült elérni.
1999
1999-ben az Iveco bemutatta a világnak a vadonatúj Iveco Daily modellt, amelyet az Iveco Daily második generációjának neveztek el. Az új Iveco Daily modell lehetővé tette a márka számára, hogy megőrizze vezető pozícióját. Közvetlen Common Rail üzemanyag-befecskendezést használt, ez volt az első ilyen típusú kivitel, amelyet az európai piacon szállító járművekre vezettek be.
2006
2006-ban az Iveco bemutatta a teljesen új Iveco Daily modellt. Az új modellt alaposan megváltoztatták a jármű elején, valamint ESP-t kapott standardként, és az új CNG-meghajtású motorok megkezdték a szigorú EEV és Euro 6 kibocsátási előírásoknak való megfelelést. Maga az új jármű kialakítása a világhírű olasz autótervező, Giorgetto Giugiaro ceruzájából származik.
2012
2012-ben az Iveco bemutatta zászlóshajója haszonjárművének újabb korszerűsítését. Ezúttal a változások jobban láthatóak voltak. Az Iveco név a hűtőrácsra került, amely mostantól inkább az első lökhárítóval egyesült. A megjelenés frissítése mellett az Iveco két új motorváltozatot mutatott be, amelyek kapacitása 2,3 liter és 146 LE, a második pedig 3,0 liter és 146 LE. 2012-ben az Iveco Daily ismét elnyerte az év furgonja címét, ezúttal a könnyű haszongépjárművek kategóriájában.
2014
A 2014-ben bemutatott Iveco Daily 1999 óta először egy teljesen új dizájnt mutat be. Az új kialakítás mellett új tengelytávot és új felfüggesztési rendszereket használtak. Új, modernebb forma, frissen fejlesztett első és hátsó futómű, nagyobb tengelytáv, óriási raktér, Euro 6-os motor és kényelmesebb kabin jellemzi a harmadik generációs modellt.